Studijski programi na FMTU
Postupak prijave za upis
VAŽNO!
Od akademske godine 2025./2026. prijava svih diplomskih studijskih programa obavlja se putem Nacionalnog informacijskog sustava prijava na diplomske studije (NISpDS) kojemu se pristupa putem mrežne stranice: https://www.studij.hr/.
Detaljne informacije i upute za pristup i registraciju u sustav NISpDS nalaze se na poveznici: Sve o prijavama – Prijave na diplomske studije.
Prijave se obavljaju putem servisa e-Građani što znači da je za pristup potrebna odgovarajuća vjerodajnica (korisnički podaci) za pristup Nacionalnom identifikacijskom i autentifikacijskom sustavu (NIAS).
Svaki kandidat može prijaviti do 10 studijskih programa.
Postavljeni redoslijed prioriteta studijskih programa iznimno je važan, jer kandidat može ostvariti pravo
upisa samo na jedan studijski program, i to na prvi na kojem se nalazi unutar upisne kvote a da
zadovoljava sve potrebne uvjete.
Postupak
- Prijava u sustav diplomski.studij.hr.
- Registracija u sutav
- Formiranje liste prioriteta studijskih programa Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
- Objava konačne rang liste i dodjela upisnog broja za određeni studijski program
- Upis na studijski program – upisi na FMTU se obavljaju online
Važni datumi
1. Registracija kandidata u NISpDS
od siječnja 2025. do 19. rujna 2025.
2. Rang lista
30. 9. 2025. – poslije 14:00 h
3. Upisi studenata na FMTU (online)
Nakon objave konačne rang-liste, kandidati koji ostvare pravo upisa, u svoj će pretinac e-pošte na dan upisa dobiti link za dostavu upisne dokumentacije i upute za upis. Obavezno provjerite svoju mapu Neželjena pošta!
UPISI: 1. 10. 2025. od 9:00 do 15:00 sati putem web aplikacije (link će biti dostupan u danima upisa)
Kandidat koji ne pristupi upisima u navedenim terminima gubi pravo upisa na studijski program.
VAŽNO!
Svu upisnu dokumentaciju potrebno je prije upisa pripremiti i ispuniti, a u slučaju nepotpune ili neispravne dokumentacije od pristupnika će se putem aplikacije zatražiti ispravka ili dopuna iste.
Izborni predmeti biraju se putem aplikacije za upis.
Uvjeti upisa
- Natječaj Sveučilišta u Rijeci za upis u I. godinu diplomskih studija 2025./2026. akademskoj godini
- Odluka o upisnim kvotama u 2025./2026. akademskoj godini
Pravo prijave na natječaj za upis na sveučilišni diplomski studij imaju hrvatski državljani ili strani državljani koji su završili:
– sveučilišni prijediplomski studij s 240 ECTS bodova iz područja društvenih znanosti, znanstvenog polja ekonomije
– sveučilišni diplomski studij s 60 odnosno 120 ECTS bodova iz područja društvenih znanosti, znanstvenog polja ekonomije,
– sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij s 300 ECTS bodova iz područja društvenih znanosti, znanstvenog polja ekonomije
– Program za stjecanje nedostajućih znanja, vještina i kompetencija za upis na sveučilišni diplomski studij (Razlikovni program) na FMTU.
Osobe koje su završile sveučilišni prijediplomski studij u inozemstvu mogu se prijaviti na natječaj pod uvjetom da je prethodno obavljeno priznavanje inozemne visokoškolske kvalifikacije prema važećoj regulativi.
Postupak za priznavanje inozemne obrazovne kvalifikacije u svrhu nastavka obrazovanja započinje podnošenjem urednog zahtjeva. Zahtjev za pokretanjem postupka priznavanja inozemne kvalifikacije u svrhu nastavka obrazovanja podnosi se Uredu za akademsko priznavanje pri Sveučilištu u Rijeci, putem e-maila: recognition@uniri.hr.
Više informacija o priznavanju inozemnih obrazovnih kvalifikacija u svrhu upisa na diplomske studije na stranici Sveučilišta u Rijeci: Ured za akademsko priznavanje.
Rješenje o priznavanju inozemne visokoškolske kvalifikacije za potrebe upisa na diplomski studij kandidat je dužan dostaviti Fakultetu na upisima, što znači da je zahtjev za pokretanje postupka potrebno uputiti ranije.
Rang lista
Za svaki pojedini studij kreira se rang-lista temeljena na prosječnoj ocjeni kandidata postignuta na završenom odgovarajućem studiju.
Razredbeni prag određen je upisnom kvotom studija.
Na sveučilišne diplomske studije ne može se upisati kandidat sa stručnog studija.
Objava konačnih rang lista za upis na studijske programe: 30. 9. 2025.
Kandidati su dužni prije objave konačnih rang-listi odjaviti studij koji su prijavili, a na kojem ne namjeravaju studirati!
UPIS STUDENATA: 1. 10. 2025. putem linka: Upisi (link će biti dostupan u danima upisa)
Kandidat koji ne pristupi upisima u navedenim terminima gubi pravo upisa na studijski program.
Obavezno provjerite svoju mapu Neželjena pošta!
Napomene
- Participacija redovitih studenta koji će u akad. god. 2025./2026. po prvi puta upisati I. godinu sveučilišnog diplomskog studija na sastavnicama Sveučilišta u Rijeci podmiruje se u cijelosti iz sredstava Državnog proračuna Republike Hrvatske.
- Studenti strani državljani (ako međudržavnim ugovorom nije drukčije utvrđeno) koji će studirati u redovitom i izvanrednom statusu, plaćaju participaciju u troškovima studija (školarinu) u iznosu od € i troškove upisa u iznosu od €.
- Studenti u izvanrednom statusu (HR / EU državljani) plaćaju puni iznos participacije u troškovima studija – €
Plaćanje školarine i upisnine može se obaviti online putem FTHM platforme za plaćanje školarina. Plaćanje je u potpunosti online, a omogućena su plaćanja jednokratno ili do 6 obroka. Podržane su sljedeće platne kartice: VISA, MAESTRO, MASTERCARD I DINERS CLUB INTERNATIONAL.
Dokumentacija
Dokumentacija za prijavu u sustav NISpDS
Kandidati koji su završili prijediplomski studij i posjeduju OIB nisu dužni dostaviti dokumentaciju Središnjem prijavnom uredu jer će se njihovi osobni podaci i podaci o završenom prijediplomskom studiju informatički razmijeniti s ISVU sustavom ili drugim informacijski sustavom visokog učilišta.
Iznimka su kandidati koji su studirali prije uvođenja ISVU sustava. Ako se podaci o studiranju nisu vodili kroz ISVU sustav, kandidati su dužni Središnjem prijavnom uredu dostaviti potrebnu dokumentaciju za prijavu na diplomske studije.
Ovjerene preslike (kod javnog bilježnika ili na visokom učilištu) sljedećih dokumenata šalju se na adresu Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Središnji prijavni ured, Donje Svetice 38/5, 10000 Zagreb, isključivo preporučenom poštom do datuma navedenog u Kalendaru.
– diploma/svjedodžba o završenom odgovarajućem prijediplomskom studiju
– dopunska isprava o studijukojom se potvrđuje koje je ispite i s kojom ocjenom kandidat položio ili prijepis ocjena za kandidate koji nisu završili studij prema Bolonjskom procesu
– potvrde o položenom razlikovnom programu ili odgovarajućem programu cjeloživotnog obrazovanja za kandidate koji su završili neistovrsan prijediplomski studij.
Dokumentacija za upis – Studenti u redovitom statusu
- Vlastita fotografija u boji i preslika vlastoručnog potpisa
- Preslika osobne iskaznice (prednja strana i zadnja strana)
- Potvrda o prebivalištu izdana od MUP-a (za studente čije je prebivališta izvan Rijeke i okolice)
- Potvrda o uplati školarine za studente koji mijenjaju studij ili se upisuju u statusu «stranac».
- Potvrda o uplati troškova upisa u iznosu od € (iznos ne obuhvaća osiguranje studenta).
- Strani državljani kod upisa moraju priložiti uvjerenje o osobnom identifikacijskom broju (OIB) za strance koje izdaje Ministarstvo financija, Porezna uprava – Područni ured Rijeka, Ispostava Rijeka (Riva 10, Rijeka).
- Ispisnica / potvrda prethodnog učilišta o studentskom statusu – kandidati koji su već studirali ili studiraju na nekom od visokih učilišta u RH u statusu redovitog studenta dostavljaju Ispisnicu a studenti koji studiraju ili su studirali u izvanrednom statusu dostavljaju potvrdu o studentskom statusu na prethodnom učilištu
- Sveučilišni sportski obrazac
- Rodni list odnosno izvadak iz matične knjige rođenih (priznaju se elektronički zapisi izdani putem sustava e-Građani (dostavljaju kandidati koji su prijediplomski studij završili na drugom visokom učilištu)
- Domovnica – priznaje se e-domovnica iz sustava e – Građani (dostavljaju kandidati koji su prijediplomski studij završili na drugom visokom učilištu)
Nakon isteka predviđenog vremena za upis dokumentacija se više neće zaprimati i smatrat će se da je kandidat odustao od studija.
Napomena – Izborni predmeti biraju se unutar utvrđenih kvota po predmetima!
Student odabire izborne predmete na način da prema osobnom izboru u digitalnoj aplikaciji upisuje broj 1 uz prioritetni predmet, a nakon toga odgovarajuće brojeve i uz ostale predmete prema izboru. Nakon popunjavanja kvote izabranog izbornog predmeta studentu će se upisati sljedeći izborni kolegij prema prioritetima (2., 3. ….) do popunjavanja upisne kvote.
Izborni predmeti dodjeljivat će se prema ostvarenim bodovima i mjestu na zajedničkoj rang listi svih studija do popunjavanja kvote po predmetu.
Izborni predmeti izvodit će se ako se prijavi minimalno 10 studenata. Ukoliko na izbornom kolegiju prijavi manji broj studenata od 10, kolegij se neće izvoditi u narednoj godini a studenti će naknadno biti raspoređeni na novi izborni predmet sukladno iskazanom interesu na obrascu za odabir izbornih kolegija.
Dokumentacija za upis – Studenti u izvanrednom statusu
- Vlastita fotografija u boji i preslika vlastoručnog potpisa
- Preslika osobne iskaznice (prednja strana i zadnja strana)
- Potvrda o uplati školarine – € (HR/EU) / € (strani državljani)
- Potvrda o uplati troškova upisa – € – iznos ne obuhvaća osiguranje studenta
- Sveučilišni sportski obrazac
- Rodni list odnosno izvadak iz matične knjige rođenih (priznaju se elektronički zapisi izdani putem sustava e-Građani (dostavljaju kandidati koji su prijediplomski studij završili na drugom visokom učilištu)
- Domovnica – priznaje se e-domovnica iz sustava e – Građani (dostavljaju kandidati koji su prijediplomski studij završili na drugom visokom učilištu)
Nakon isteka predviđenog vremena za upis dokumentacija se više neće zaprimati i smatrat će se da je kandidat odustao od studija.
Napomena – Izborni predmeti biraju se unutar utvrđenih kvota po predmetima!
Student odabire izborne predmete na način da prema osobnom izboru u digitalnoj aplikaciji upisuje broj 1 uz prioritetni predmet, a nakon toga odgovarajuće brojeve i uz ostale predmete prema izboru. Nakon popunjavanja kvote izabranog izbornog predmeta studentu će se upisati sljedeći izborni kolegij prema prioritetima (2., 3. ….) do popunjavanja upisne kvote.
Izborni predmeti dodjeljivat će se prema ostvarenim bodovima i mjestu na zajedničkoj rang listi svih studija do popunjavanja kvote po predmetu.
Izborni predmeti izvodit će se ako se prijavi minimalno 10 studenata. Ukoliko na izbornom kolegiju prijavi manji broj studenata od 10, kolegij se neće izvoditi u narednoj godini a studenti će naknadno biti raspoređeni na novi izborni predmet sukladno iskazanom interesu na obrascu za odabir izbornih kolegija.