Studijski programi na FMTU
Postupak upisa na FMTU
Prijava diplomskih studijskih programa obavlja se putem Nacionalnog informacijskog sustava prijava na diplomske studije (NISpDS) kojemu se pristupa putem mrežne stranice: https://www.studij.hr/.
Detaljne informacije i upute za pristup i registraciju u sustav NISpDS nalaze se na poveznici: Sve o prijavama – Prijave na diplomske studije.
Prijave se obavljaju putem servisa e-Građani što znači da je za pristup potrebna odgovarajuća vjerodajnica (korisnički podaci) za pristup Nacionalnom identifikacijskom i autentifikacijskom sustavu (NIAS). Svaki kandidat može prijaviti do 10 studijskih programa.
Postavljeni redoslijed prioriteta studijskih programa iznimno je važan, jer kandidat može ostvariti pravo
upisa samo na jedan studijski program, i to na prvi na kojem se nalazi unutar upisne kvote a da
zadovoljava sve potrebne uvjete.
Upisi na diplomske studije Fakulteta provode se nakon objave konačne rang liste putem web aplikacije za upise (ISVURI sustav) koja će biti dostupna u danima upisa:
od rujna 2026. od 9:00 h do rujna 2026. do 12:00 h
Kako se pripremiti za upise:
1. Prijavite se u sustav
3. Pripremite upisnu dokumentaciju
- Digitalnu osobnu fotografiju (za studentsku iskaznicu)
- Fotografiju osobnog potpisa (Fotografirajte Vašu osobnu fotografiju i potpište se ispod fotografije tankim crnim flomasterom. Spremite u računalo jer ćete na upisima sve to “uploadati” u polje 2.1. u digitalnoj aplikaciji za upis.
- Fotografiju osobne iskaznice s obje strane

5. Upis na studij
Nakon objave konačne rang liste, putem maila dobit ćete mail sa Fakulteta sa uputama za registraciju na digitalne upise. Link za registraciju bit će aktivan od sljedećeg dana.
rujna 2026. od 9:00 h otvara se aplikacija za upis. Pristupite popunjavanju digitalne aplikacije prema koracima u aplikaciji i numerirajte sve izborne predmete po prioritetu (1., 2., 3….)
Završite proces upisa do rujna 2026. do 12:00 sati.
2. Priznavanje inozemne visokoškolske kvalifikacije
Ukoliko ste prijediplomski studij završili u inozemstvu, prije upisa trebate proći postupak priznavanja diplome.
Cijeli postupak opisan je na linku: https://uniri.hr/studiranje/ured-za-akademsko-priznavanje-inozemnih-visokoskolskih-kvalifikacija-i-razdoblja-studija/
4. Plaćanje
- Troškovi upisa: 55,50 €
- Školarina:
Studenti u izvanrednom statusu i studenti u redovitom koji su obveznici plaćanja: 950,00 €
Strani državljani (izvan EU): 2.500,00 € - Troškovi organizacije studija: 300,00€ (plaćaju samo studenti u Zaboku)
6. Završetak upisa
Nakon završetka upisa putem maila dobit ćete obavijest o izvršenoj obradi upisa na FMTU.
Uvjeti upisa
Pravo prijave na natječaj za upis na sveučilišni diplomski studij imaju hrvatski državljani ili strani državljani koji su završili:
– sveučilišni prijediplomski studij s 240 ECTS bodova iz područja društvenih znanosti, znanstvenog polja ekonomije
– sveučilišni diplomski studij s 60 odnosno 120 ECTS bodova iz područja društvenih znanosti, znanstvenog polja ekonomije,
– sveučilišni integrirani prijediplomski i diplomski studij s 300 ECTS bodova iz područja društvenih znanosti, znanstvenog polja ekonomije
– Program za stjecanje nedostajućih znanja, vještina i kompetencija za upis na sveučilišni diplomski studij (Razlikovni program) na FMTU.
Za svaki pojedini studij kreira se rang-lista temeljena na prosječnoj ocjeni kandidata postignuta na završenom odgovarajućem studiju.
Razredbeni prag određen je upisnom kvotom studija.
Na sveučilišne diplomske studije ne može se upisati kandidat sa stručnog studija.
Osobe koje su završile sveučilišni prijediplomski studij u inozemstvu mogu se prijaviti na natječaj pod uvjetom da je prethodno obavljeno priznavanje inozemne visokoškolske kvalifikacije prema važećoj regulativi.
Postupak priznavanja inozemne visokoškolske kvalifikacije
Kandidati koji su prijediplomski studij završili na visokom učilištu u inozemstvu, u svrhu prijave za upis na diplomske studije Sveučilišta u Rijeci i njegovih sastavnica dužni su provesti postupak priznavanja inozemne visokoškolske kvalifikacije.
Postupak priznavanja provodi Sveučilište u Rijeci – Ured za akademsko priznavanje, Trg braće Mažuranića 10, 51000 Rijeka, e-mail: recognition@uniri.hr.
Postupak za priznavanje započinje podnošenjem urednog zahtjeva koji se podnosi na propisanom obrascu dostupnom na linku Ured za akademsko priznavanje, odabirom opcije „Dokumenti” / “Obrazac za akademsko priznavanje“.
Rješenje o priznavanju inozemne visokoškolske kvalifikacije za potrebe upisa na diplomski studij kandidat dostavlja na upisima uz ostalu upisnu dokumentaciju što znači da je zahtjev za pokretanje postupka potrebno uputiti ranije.
Školarina
- FMTU – Odluka o visini školarina u akademskoj godini 2026./2027.
- UNIRI – Odluka o iznosu školarine u akademskoj godini 2026./2027.
- UNIRI – Odluka o visini upisnina i njihovom namjenskom rasporedu u 2026./2027.
Studenti koji upisuju studij u Opatiji plaćaju troškove upisa i školarinu.
Studenti koji upisuju studij u Zaboku plaćaju troškove upisa, školarinu i trošak organizacije izvođenja studija. - Troškovi upisa – 55,50 € (plaćaju svi studenti neovisno o statusu)
- Participacija redovitih studenta koji će u akad. god. 2025./2026. po prvi puta upisati I. godinu sveučilišnog diplomskog studija na sastavnicama Sveučilišta u Rijeci podmiruje se u cijelosti iz sredstava Državnog proračuna Republike Hrvatske.
- Studenti strani državljani (ako međudržavnim ugovorom nije drukčije utvrđeno) koji će studirati u redovitom i izvanrednom statusu, plaćaju participaciju u troškovima studija (školarinu) u iznosu od 2.500,00 € i troškove upisa u iznosu od 55,50 €.
- Studenti u izvanrednom statusu (HR / EU državljani) upisani u Opatiji i SC Zabok plaćaju puni iznos participacije u troškovima studija – 950,00 €
- Studenti u izvanrednom statusu (HR / EU državljani) upisani u SC Zabok plaćaju trošak organizacije nastave – 300,00 € (Informacije u svezi uplate troškova u SC Zabok: Tihomir Vrančić – tvrancic@inet.hr / +385 98 29 83 30)
Plaćanje školarine i upisnine može se obaviti online putem FTHM platforme za plaćanje školarina. Plaćanje je u potpunosti online, a omogućena su plaćanja jednokratno ili do 6 obroka. Podržane su sljedeće platne kartice: VISA, MAESTRO, MASTERCARD I DINERS CLUB INTERNATIONAL.
Opatija

Zabok

Oportunitetni troškovi
Odluka o oportunitetnim troškovima u akademskoj godini
Kandidati koji su ostvarili pravo upisa na studije Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu i kojima je putem Nacionalnog informacijskog sustava prijava na visoka učilišta (NISpVU) dodijeljen upisni broj, dužni su se upisati na studijski program u predviđenim rokovima. Ukoliko se ne upišu na studij za koji su ostvarili pravo upisa, Fakultet će im naplatiti oportunitetne troškove zbog nepopunjenog upisnog mjesta.
Iznosi oportunitetnih troškova u akademskoj godini 2025./2026.:
1. Studenti u redovitom i izvanrednom statusu (HR / EU državljani): 633,33 €
2. Studenti u redovitom i izvanrednom statusu – strani državljani (izvan EU): 1.666,66 €
Iznos oportunitetnih troškova ovisno o statusu studenta uplaćuje se na žiro račun Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu IBAN HR1323600001101496052 s naznakom svrhe Oportunitetni troškovi za IME KANDIDATA, modela plaćanja 00 i poziva na broj 333 – OIB kandidata.
Kandidati koji su ostvarili pravo upisa na sveučilišne diplomske studije Fakulteta za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu dokaz o izvršenoj uplati oportunitetnih troškova dužni su dostaviti Uredu za studente putem e-mail adrese studentska@fthm.hr.
Dokumentacija
Dokumentacija za prijavu u sustav NISpDS
Kandidati koji su završili prijediplomski studij i posjeduju OIB nisu dužni dostaviti dokumentaciju Središnjem prijavnom uredu jer će se njihovi osobni podaci i podaci o završenom prijediplomskom studiju informatički razmijeniti s ISVU sustavom ili drugim informacijski sustavom visokog učilišta.
Iznimka su kandidati koji su studirali prije uvođenja ISVU sustava. Ako se podaci o studiranju nisu vodili kroz ISVU sustav, kandidati su dužni Središnjem prijavnom uredu dostaviti potrebnu dokumentaciju za prijavu na diplomske studije.
Ovjerene preslike (kod javnog bilježnika ili na visokom učilištu) sljedećih dokumenata šalju se na adresu Agencija za znanost i visoko obrazovanje, Središnji prijavni ured, Donje Svetice 38/5, 10000 Zagreb, isključivo preporučenom poštom do datuma navedenog u Kalendaru.
– diploma/svjedodžba o završenom odgovarajućem prijediplomskom studiju
– dopunska isprava o studiju kojom se potvrđuje koje je ispite i s kojom ocjenom kandidat položio ili prijepis ocjena za kandidate koji nisu završili studij prema Bolonjskom procesu
– potvrde o položenom razlikovnom programu ili odgovarajućem programu cjeloživotnog obrazovanja za kandidate koji su završili neistovrstan prijediplomski studij.
Dokumentacija za upis – Studenti u redovitom statusu
- Vlastita fotografija u boji i preslika vlastoručnog potpisa
- Preslika osobne iskaznice (prednja strana i zadnja strana)
- Potvrda o prebivalištu izdana od MUP-a (za studente čije je prebivališta izvan Rijeke i okolice)
- Potvrda o uplati školarine za studente koji mijenjaju studij ili se upisuju u statusu «stranac».: 950,00 € (HR/EU državljani) / 2.500,00 € (strani državljani)
- Potvrda o uplati troškova upisa u iznosu od 55,50 € (iznos ne obuhvaća osiguranje studenta).
- Strani državljani kod upisa moraju priložiti uvjerenje o osobnom identifikacijskom broju (OIB) za strance koje izdaje Ministarstvo financija, Porezna uprava – Područni ured Rijeka, Ispostava Rijeka (Riva 10, Rijeka).
- Ispisnica / potvrda prethodnog učilišta o studentskom statusu – kandidati koji su već studirali ili studiraju na nekom od visokih učilišta u RH u statusu redovitog studenta dostavljaju Ispisnicu a studenti koji studiraju ili su studirali u izvanrednom statusu dostavljaju potvrdu o studentskom statusu na prethodnom učilištu
- Sveučilišni sportski obrazac
- Rodni list odnosno izvadak iz matične knjige rođenih (priznaju se elektronički zapisi izdani putem sustava e-Građani (dostavljaju kandidati koji su prijediplomski studij završili na drugom visokom učilištu)
- Domovnica – priznaje se e-domovnica iz sustava e – Građani (dostavljaju kandidati koji su prijediplomski studij završili na drugom visokom učilištu)
Nakon isteka predviđenog vremena za upis dokumentacija se više neće zaprimati i smatrat će se da je kandidat odustao od studija.
Dokumentacija za upis – Studenti u izvanrednom statusu
- Vlastita fotografija u boji i preslika vlastoručnog potpisa
- Preslika osobne iskaznice (prednja strana i zadnja strana)
- Potvrda o uplati školarine – 950,00€ (HR/EU) / 2.500,00 € (strani državljani)
- Potvrda o uplati troškova upisa – 55,50€ – iznos ne obuhvaća osiguranje studenta
- Sveučilišni sportski obrazac
- Rodni list odnosno izvadak iz matične knjige rođenih (priznaju se elektronički zapisi izdani putem sustava e-Građani (dostavljaju kandidati koji su prijediplomski studij završili na drugom visokom učilištu)
- Domovnica – priznaje se e-domovnica iz sustava e – Građani (dostavljaju kandidati koji su prijediplomski studij završili na drugom visokom učilištu)
Nakon isteka predviđenog vremena za upis dokumentacija se više neće zaprimati i smatrat će se da je kandidat odustao od studija.
Dokumentacija za upis – Studenti u izvanrednom statusu – sveučilišni diplomski studij Menadžment u turizmu u Zaboku
Vlastita fotografija u boji i preslika vlastoručnog potpisa
Preslika osobne iskaznice (prednja strana i zadnja strana)
Potvrda o uplati školarine – 950,00€ (HR/EU) / 2.500,00 € (strani državljani)
Potvrda o uplati troškova upisa – 55,50€ – iznos ne obuhvaća osiguranje studenta
Potvrda o uplati troškova izvođenja nastave u SC Zabok – 300,00 € (Informacije u svezi uplate troškova u SC Zabok: Tihomir Vrančić – tvrancic@inet.hr / +385 98 29 83 30)
Ugovor o studiranju SC Zabok – ispunjenog dostaviti putem aplikacije za upis
Sveučilišni sportski obrazac
Rodni list odnosno izvadak iz matične knjige rođenih (priznaju se elektronički zapisi izdani putem sustava e-Građani (dostavljaju kandidati koji su prijediplomski studij završili na drugom visokom učilištu)
Domovnica – priznaje se e-domovnica iz sustava e – Građani (dostavljaju kandidati koji su prijediplomski studij završili na drugom visokom učilištu)
Nakon isteka predviđenog vremena za upis dokumentacija se više neće zaprimati i smatrat će se da je kandidat odustao od studija.
Ostale informacije
Natječaj Sveučilišta u Rijeci za upis u I. godinu diplomskih studija 2025./2026. akademskoj godini – programi na hrvatskom jeziku
Natječaj Sveučilišta u Rijeci za upis u I. godinu diplomskih studija 2025./2026. akademskoj godini – programi na engleskom jeziku
Odluka o upisnim kvotama u 2025./2026. akademskoj godini
Odabir izbornih predmeta na studiju
Izborni predmeti biraju se unutar utvrđenih kvota po predmetima!
Student odabire izborne predmete na način da prema osobnom izboru u digitalnoj aplikaciji upisuje broj 1 uz prioritetni predmet, a nakon toga odgovarajuće brojeve i uz ostale predmete prema izboru. Nakon popunjavanja kvote izabranog izbornog predmeta studentu će se upisati sljedeći izborni kolegij prema prioritetima (2., 3. ….) do popunjavanja upisne kvote.
Izborni predmeti dodjeljivat će se prema ostvarenim bodovima i mjestu na zajedničkoj rang listi svih studija do popunjavanja kvote po predmetu.
Izborni predmeti izvodit će se ako se prijavi minimalno 10 studenata. Ukoliko na izbornom kolegiju prijavi manji broj studenata od 10, kolegij se neće izvoditi u narednoj godini a studenti će naknadno biti raspoređeni na novi izborni predmet sukladno iskazanom interesu na obrascu za odabir izbornih kolegija.